Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO KORKI Z FARMY 

Korki z farmy są sklepem internetowym (dalej „Sklep”) oferującym kursy dla studentów farmacji z zakresu farmakologii za pośrednictwem Internetu.  

Właścicielem Sklepu jest Wydawnictwo Farmaceutyczne sp. z o.o. z siedzibą pod adresem ul. Lipowa 3/217 30-702 Kraków, nr KRS: 0000699424, nr NIP: 6751619789, nr REGON: 36851423100000 (dalej „Właściciel Sklepu”). 

Kontakt z Właścicielem Sklepu możliwy jest poprzez formularz kontaktowy pod adresem: korkizfarmy.pl/kontakt  lub listownie pod adresem: ul. Lipowa 3/217, 30-702 Kraków. 

Do zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu konieczne jest, by osoba, która składa zamówienie (dalej „Klient“), zaakceptowała niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”). 

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE, WYMAGANIA TECHNICZNE 

  1. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, warunki zawierania umów w ramach Sklepu, zasady dostarczania i realizacji zamówień oraz zapłaty ceny sprzedaży, przysługujące Klientowi uprawnienia oraz tryb składania przez Klientów reklamacji. 
  2. Informacje o towarach w Sklepie m.in. opisy, ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu. 
  3. W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie: 
    • komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z przeglądarki internetowej, przeglądarka obsługująca JavaScript i pliki cookies;  
    • dostępu do sieci Internet; 
    • aktywnego konta e-mail.  
  4. Zabronione jest umieszczanie na stronie internetowej Sklepu treści obraźliwych, wulgarnych, pornograficznych oraz niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa. Takie wpisy będą usuwane przez Właściciela Sklepu bez uprzedniej notyfikacji. 

§2. DANE OSOBOWE 

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Właściciel Sklepu. 
  2. W momencie gdy Klient podaje w Sklepie swoje dane osobowe w związku ze składaniem zamówienia (rejestracja konta lub składanie zamówienia bez rejestracji), odpowiednia informacja zgodna z art. 13 RODO jest mu dostarczana w formie polityki prywatności
  3. Zasady zbierania oraz przetwarzania danych osobowych Klientów w pozostałych celach (np. marketingowych, w tym w przypadku subskrypcji newslettera), jak i wszelkich innych informacji o Klientach (np. pochodzących z plików cookies), również określone zostały w polityce prywatności

§ 3. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY 

  1. Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”), uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach: 
    • bez rejestracji; 
    • z założeniem konta w Sklepie. 
      W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów w Sklepie, w szczególności w zakresie ich ilości egzemplarzy, tytułów, a następnie przejść do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności). 
  2. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie Klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT. 
  3. Zatwierdzenie przez Klienta zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę” jest równoznaczne z akceptacją obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów oraz kosztów ich dostawy. Zatwierdzenie przez Klienta zamówienia oznacza złożenie Właścicielowi Sklepu oferty zakupu Towarów zgodnie opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem. 
  4. Umowa sprzedaży (przyjęcie oferty Klienta z konkretną ceną) zostaje zawarta w momencie przesłania Klientowi przez Właściciela Sklepu wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia. 
  5. Właściciel Sklepu przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży najpóźniej w momencie przekazania towaru kurierowi.  
  6. W przypadku braku dostępności części zamówionego towaru, Właściciel Sklepu poinformuje o zaistniałej sytuacji Klienta oraz o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia. Klient podejmuje wówczas decyzję o sposobie dalszej realizacji zamówienia, przy czym Klient jest uprawniony – wedle swego wyboru – do częściowej realizacji zamówienia lub anulowania go w całości albo oczekiwania na uzupełnienie przez Właściciela Sklepu stanów magazynowych. 

§ 4. ZAŁOŻENIE KONTA 

  1. Jeśli Klient podczas składania zamówienia zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez Klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. 
  2. Posiadanie Konta w Sklepie umożliwia: 
    • dostęp do historii swoich zamówień; 
    • możliwość sprawdzania statusu zamówienia; 
    • brak konieczności wypełniania formularza swoimi danymi osobowymi przy kolejnych zamówieniach; 
    • możliwość samodzielnej edycji danych Klienta. 
  3. Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania Konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację poprzez formularz pod adresem: korkizfarmy.pl/kontakt  

§ 5. CENY I METODY PŁATNOŚCI 

  1. Wszystkie ceny Towarów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. z uwzględnionym podatkiem VAT. Ceny Towarów nie zawierają wliczonych kosztów dostawy, które podawane są osobno w koszyku Sklepu.
  2. Za złożone zamówienie można zapłacić:
    • za pomocą karty płatniczej: Visa Visa Electron MasterCard MasterCard Electronic Maestro za pośrednictwem platformy płatniczej,
    • tzw. szybkim przelewem za pośrednictwem platformy płatniczej
  3. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 24 godzin od złożenia zamówienia.
  4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A.

§ 6. REALIZACJA ZAMÓWIENIA 

  1. Właściciel Sklepu jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad. 
  2. Realizacja zamówienia i przyznanie dostępu do kursu zachodzi automatycznie po zaksięgowaniu płatności.  
  3. W przypadku, gdy Klient wybrał płatność z góry za zamówienie, Właściciel Sklepu przystąpi do realizacji zamówienia po zaksięgowaniu zapłaty ceny. 
  4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Klient zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie. 

§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY DOSTARCZENIA TREŚCI CYFROWYCH 

  1. Klient, będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, poza tymi, które zostały przewidziane przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych).  
  2. Uprawnienie nie dotyczy sprzedaży treści cyfrowych, które zostaną dostarczone niezwłocznie po zawarciu umowy i co do których Konsument został wyraźnie poinformowany i wyraził zgodę, że utraci ustawowe prawo do odstąpienia. Oznacza to, że Konsument kupujący np. e-book, kurs on-line po wyrażeniu zgody na niezwłocznie dostarczeni treści nie ma prawa zwrotu.  
  3. Regulacje niniejszej Polityki Zwrotów dotyczą również Przedsiębiorcy – Konsumenta, który oświadcza, że korzysta z uprawnienia do odstąpienia od umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ponieważ jako osoba fizyczna zawarł umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a sama umowa nie posiada dla niego charakteru zawodowego.  
  4. W przypadku zamówienia w trybie pre-order, Konsument oraz Przedsiębiorca – Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Dostarczenia Treści Cyfrowych, jednak nie później niż do daty premiery Treści cyfrowych. W przypadku dostarczenia Treści cyfrowych, Kupujący traci ustawowe prawo do odstąpienia. 
  5. Do zachowania terminu o odstąpieniu wystarczy złożenie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę – Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument lub Przedsiębiorca – Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Dostarczenia Treści Cyfrowych. 
  6. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Dostarczenia Treści Cyfrowych może zostać złożone z wykorzystaniem formularza odstąpienia od umowy, którego wzór znajduje się pod treścią Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Dostarczenia Treści Cyfrowych może zostać złożone w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza pod adresem: korkizfarmy.pl/kontakt
  7. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. 
  8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy – Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. 
  9. W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę – Konsumenta z Ustawowego prawa odstąpienia, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
  10. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy – Konsumentowi w przypadku: 
    • przekroczenia terminu 14 dni na poinformowanie Sprzedawcę o woli odstąpienia od umowy; 
    • gdy przedmiotem umowy są treści cyfrowe, które zostały dostarczone Klientowi (np. kurs on-line, webinar, e-book). 

§ 9. REKLAMACJA PRODUKTU 

  1. Klient, będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą – Konsumentem jest uprawniony do dokonania reklamacji zakupionego Produktu. 
  2. Sprzedawca odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w szczególności obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad oraz zgodny z zawartą umową. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie określonym w art. 43b ust. 2 lub 3 Ustawy o prawach konsumenta, jeśli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz najpóźniej w chwili zawarcia umowy wyraźnie i odrębnie zaakceptował jego cechy. 
  3. Reklamacje mogą być składane w formie elektronicznej lub w formie pisemnej na adresy wskazane na wstępie Regulaminu. Wraz z reklamacją pisemną Klient powinien przesłać wadliwy Towar w celu dokonania jego oględzin. W przypadku reklamacji w formie elektronicznej, w razie wątpliwości Właściciel Sklepu może wymagać od osoby składającej reklamację, aby dostarczyła wadliwy Towar pod w/w adres pocztowy. 
  4. W przypadku braku zgodności treści cyfrowej z umową, konsument może żądać doprowadzenie do ich zgodności z umową.  Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, przy ocenie których brane są pod uwagę wszelkie okoliczności sprawy w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej zgodnych z umową. 
  5. Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca. 
  6. Właściciel Sklepu rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji i/lub Towaru do oględzin. 
  7. Klient będący konsumentem w Unii Europejskiej może także skorzystać z pozasądowego, internetowego sposobu rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń w postaci platformy interaktywnej ODR (Online Dispute Resolution). Wszelkie informacje na ten temat znajdują się na stronie internetowej: europa.eu/consumers/odr

§ 11. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ 

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem 
  2. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Sklepu Internetowego. 
  3. Wykorzystywanie danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody. 

§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 

  1. Do umowy sprzedaży produktów w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim. 
  2. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta wynikających z przepisów prawa. 
  3. W przypadku ewentualnego sporu z Klientem będącym przedsiębiorcą innym niż wymienionym w art. 38a ustawy o prawach konsumenta, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela Sklepu. 
  4. Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu.  
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.10.2025 r.